PPSHP ky uhkailee yksittäisiä jäseniä irtisanomisilla, Ao 707 poistanut MET-kiellon

15.3.2013

TEHY Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin ammattiosasto 707, tiedote 15.3.2013

Oulun yliopistollisessa sairaalassa oli suunniteltu alkavaksi MET (medical emergency team)- pilotointi 11.3.2013. Tehy Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin ammattiosasto 707 kielsi jäseniään aloittamasta pilotointia, koska työnantaja ei ollut valmis keskustelemaan työn vaativuuden arvioinnista eikä tehtäväkohtaisen palkantarkistuksesta ennen pilotointia.

PPSHP:n henkilöstöjohtaja vaati perjantaina 15.3.2013 ammattiosasto 707 perumaan kiellon MET-pilotoinnin aloittamisesta. Lisäksi henkilöstöjohtaja ilmoitti työnantajan (PPSHP ky) aloittavan työntekijöitä kohtaan työsopimuslain 7. luvun, 2. § mukaiset työsuhteen päättämismenettelyn eli irtisanomismenettelyn ellei kieltoa peruta.

Jäsenet ovat noudattaneet ammattiosaston ohjeistusta. Ammattiosaston mielestä PPSHP ky on toiminut työsopimuslain 7. luvun, 2. § vastaisesti uhkaamalla irtisanoa yksittäisiä jäseniä tilanteessa, jossa he noudattavat työntekijäyhdistyksen noudattamia päätöstä.

Kielto on peruttu 15.3.2013 ja jäsenemme ovat aloittaneet MET-pilotoinnin suunnitelman mukaisesti. Ammattiosasto 707 hallitus on vienyt asian eteenpäin jatkokäsittelyyn Tehy ry:lle.

Aiheesta muualla:

Hoitajat.net